Met grote trots presenteren we: voordekunst kiest!
Via voordekunst kiest licht voordekunst maandelijks een discipline uit en kiest hierin één project dat we extra onder de aandacht brengen bij ons netwerk van vrienden, donateurs en partners.
Voordekunst kiest is een traject waarmee we het makers, instellingen en donateurs zo makkelijk mogelijk willen maken. Makers en instellingen helpen we bij het opzetten van hun crowdfundingcampagne, en donateurs helpen we met kiezen. Zo hopen we nog meer mensen actief te betrekken bij cultuur, als maker of als donateur.
Voor donateurs
Uit onderzoek blijkt dat 35% van de donateurs graag vaker bijdraagt aan een cultuurproject omdat ze kunst en cultuur belangrijk vindt, maar niet weet welke projecten hun steun het meest verdient. Met voordekunst kiest willen we deze donateurs een handje helpen. Door een project uit te lichten waarbij een gerenommeerde instelling de kwaliteit waarborgt, en een ambitieuze maker de kans krijgt om iets nieuws te doen.
wil je op de hoogte blijven van deze projecten? Schrijf je in op de nieuwsbrief.
Marcus Azzini, Kasper Tarenskeen en Jan Hulst, van het voordekunst kiest project in april. Foto: Roderik Rotting
Voor makers en instellingen
Via voordekunst kiest willen we relaties tussen instellingen en talentvolle makers ondersteunen, en hen helpen een publiek op te bouwen dat actief bijdraagt aan hun project. Voor de maker levert dat een nieuw en betrokken netwerk op en voor de instelling, naast het uitbouwen van de eigen achterban veelal ook een eerste goede kennismaking met crowdfunding. De projecten uit het voordekunst kiest traject krijgen van ons extra hulp aangeboden:
We zorgen dat er een professionele video gemaakt wordt door Felix Kops
We regelen de fotografie bij Roderik Rotting
Hotel Content interviewt de maker en de instelling voor ons blog
Én we geven extra begeleiding bij het opzetten (en uitvoeren) van je crowdfunding campagne
Jesse de Vries en Martien Vlietman van het voordekunst kiest project in februari. Foto: Roderik Rotting
Doe ook mee met voordekunst kiest!
Om dit traject voor meer instellingen en makers mogelijk te maken, zoeken we nu talentvolle makers én ambitieuze instellingen die een nieuw publiek willen werven voor hun (kunst)project en gebruik willen maken van deze unieke mogelijkheid om in het voordekunst kiest traject te stappen.
Dit hele begeleidingstraject is ruim € 3.000,- waard, maar wij kunnen dit voor komende half jaar nu kosteloos aanbieden.
Dus:
Wil je eind dit jaar of begin volgend jaar een project uitvoeren,
Hoe maak je een goede promotievideo? Hint: Het is meer dan alleen de trailer van je theaterstuk! Het promotiefilmpje is de pitch van je project.... Lees verder >
De meeste supporters beslissen aan de hand van de crowdfundingvideo of ze je willen ondersteunen, maar de tegenprestatie bepaalt vaak de hoogte van de... Lees verder >
Tim van Reyswoud is projectleider van Immersion Playground en werkt al 15 jaar in de muziekindustrie en culturele sector. Hij werkte met opkomende en... Lees verder >