Hoe zet je een goed idee om in een tastbaar product? Jij als ontwerper weet als geen ander hoeveel stappen daarbij komen kijken. Van de ontwerpfase tot de uitvoering: alles luistert nauw.
Maar je staat hier niet alleen in. Veel meer mensen dan jij denkt willen bijdragen aan een ontwerp waar ze in geloven. Ook als dat nog in een van de vroegere fasen zit.
Dankzij crowdfunding kan je al in een vroeg stadium van het proces mensen aan je binden die jouw project de moeite waard vinden.
En wij kunnen je daarbij helpen!
Crowdfunding is niet alleen een manier van fondsen werven, maar ook een manier om je publiek aan je te binden.
Als mensen al in een vroeg stadium betrokken zijn bij jouw werk, voelen ze zich meer verbonden met jou en jouw praktijk.
En in ruil voor hun donatie bied je ze tegenprestaties aan: van een prototype tot een workshop in je atelier.
Overigens pakken we 'vormgeving' hier breed op: alle subdisciplines zijn welkom, van mode tot product design of kunstinstallaties.
De zeventienjarige Wiepke Wolfsbergen deed een campagne voor haar eerste show op Amsterdam Fashion Week.
Contemplation Spaces op de DDW van Justine Kontou wordt gerealiseerd met meer dan € 18.000 van haar donateurs.
Isaac Monté, een product designer, wil altijd ongewone materialen naar zijn hand zitten. Voor zijn Crystals crowdfundt hij € 12.000.
Met de opbrengsten van hun campagne kan Stichting z25 een set Amsterdamse School-letters digitaliseren van het oude postkantoor aan de Neude.
81% slaagt dankzij onze persoonlijke begeleiding, en onze exclusieve academie.
88% van de makers geeft onze deskundigheid 4 sterren of hoger.
Tot wel € 10.000,- aan door hen geselecteerde campagnes!
Je idee insturen is gratis, je campagne live zetten kost slechts 121 euro (incl btw). En alleen na een succesvolle campagne betaal je slechts 7% over het opgehaalde doelbedrag (excl btw).
AtelierNL kon met € 80.000 van hun donateurs hun Earth Alchemy Factory (het atelier in de Bergmannkerk) kopen.
Technolab kon dankzij haar donateurs de Maakbus, een mobiele werkplaats voor jongeren, realiseren.
Thijs Verhaar is superbreifan, en zijn donateurs ook: zijn Serious Socks gingen als warme broodjes over de digitale toonbank.
Sarah-Linda Forrer, product- en materiaalontwerpster, onwikkelde EVOKE, sensueel eetgereedschap dat mede werd gefinancierd door haar donateurs.
Iedereen mag weten wat jij gaat maken!
Publiek dat iets voor je over heeft, en je daar actief bij wil helpen.
Samen zorg je ervoor dat je plan werkelijkheid wordt
Heb jij een concreet idee waarvoor je wilt crowdfunden? Wil je meer weten over crowdfunding als financieringsvorm? Of wil je voor dat je live gaat met jouw campagne nog advies? Schrijf je dan in voor een spreekuur met een voordekunst medewerker! Dit betreft een gesprek van een half uur via de telefoon.
Heb jij een concreet idee waarvoor je wilt crowdfunden? Wil je meer weten over crowdfunding als financieringsvorm? Of wil je voor dat je live gaat met jouw campagne nog advies? Schrijf je dan in voor een spreekuur met een voordekunst medewerker! Dit betreft een gesprek van een half uur via de telefoon.