Schakel jouw publiek en maak het samen. Wij helpen je stap voor stap op weg naar een succesvolle crowdfundingcampagne.
start direct je campagne Laat je inspirerenStuur vrijblijvend jouw idee in met een korte beschrijving. Wij laten je binnen twee werkdagen weten of het past op voordekunst
Als je idee op voordekunst past, ga je jouw campagnepagina vullen met video, tegenprestaties en tekst. Hierbij adviseert een persoonlijke begeleider je.
Zodra jij en je campagne er helemaal klaar voor zijn zet je deze met 1 klik live. Vanaf dan kan er gedoneerd worden!
Of je nou een podcastmaker bent, een creatief platform wilt opzetten of een radiostation wilt starten: crowdfunding begint bij een goed idee. Crowdfunding is niet alleen een manier van fondsen werven, maar ook een manier om je publiek aan je te binden. Want hoewel veel mensen denken dat de funding centraal staat, weten wij inmiddels wel beter: Het draait om de crowd, om draagvlak, om het publiek. Natuurlijk haal je geld op met je campagne, maar het vergroten van je zichtbaarheid en het vertellen van je verhaal zijn ook belangrijke resultaten. En in ruil voor hun donatie bied je ze tegenprestaties aan: van een sneak preview tot exclusieve merchandise.
Voor, tijdens en na de campagne krijg je persoonlijke begeleiding van onze projectmedewerkers, Mies en Laura. Zij geven advies en staan de gehele campagne voor jou klaar met tips, adviezen en goede raad. Daarnaast krijg je toegang tot de exclusieve voordekunst-academie: Een plek waar alle inside info beschikbaar wordt op het moment je het nodig hebt. Tips, inspirerende voorbeelden en informatie krijg je op een handige manier aangereikt. Zo kun je op je eigen tempo het proces doorlopen en weet je altijd wat de beste manier is om jouw doel te bereiken. Bij elke stap in het proces wordt relevante informatie voor je beschikbaar. Zo krijg je nooit teveel informatie en kan je toch gestructureerd je eigen campagne opzetten en uitvoeren. En bij vragen staan we natuurlijk altijd voor je klaar.
Als je als maker of instelling een creatief idee hebt dat je mogelijk wilt maken door middel van crowdfunding, dragen onze partners mogelijk bij door middel van een matchfundingbijdrage. Voor jou als maker betekent dit dat een deel van je doelbedrag via partners van voordekunst opgehaald kan worden tijdens je campagne. Je hoeft hier niets voor te doen, wij regelen het. Partners die bijdragen aan beeldende kunst projecten zijn o.a. Mondriaan Fonds.
Voordat je campagne online komt betaal je een bijdrage van €100,00 (exclusief BTW). En alleen na een succesvolle campagne betaal je slechts 7% over het opgehaalde bedrag (exclusief BTW). Wat krijg je hiervoor?
Naast een betrouwbaar platform dat we continu verbeteren en ons persoonlijke advies voor tijdens en na je campagne, nemen we ook de financiële afhandeling van de crowdfundingcampagne voor onze rekening. Mede dankzij ons advies heeft voordekunst een van de hoogste slagingspercentages van alle crowdfundingplatforms: 80% slaagt. Bij het succesvol afsluiten van een campagne krijg je van ons een handig overzicht met alle donateurs, de tegenprestaties die ze hebben gekozen en hun e-mailadressen. En, niet onbelangrijk: je donateurs betalen géén transactiekosten. Een donatie gaat direct naar jouw campagne. Bekijk hier rekenvoorbeelden.
Online radio station gevestigd in Rotterdam.
Een podcast voor jongeren over leven na de begrafenis van je ouder(s)
Ik studeer momenteel aan de master Journalistiek in Groningen
Help Alien Mag het grootste, beste en mooiste platform te worden voor biculturele creatieve vrouwen!
Founder Alien Mag
Een print en online magazine vol verhalen, essays en interviews door (trans-)genderdiverse makers.
TRANS magazine is een online content platform en jaarlijks print magazine gemaakt door beginnende makers met transgender ervaring.
Onze experts staan voor je klaar: Heb je hulp nodig bij het opzetten van jouw campagne? Voordekunst helpt je graag! Naast het online platform bieden wij ook workshop en, handige spreekuren aan.
Een van de meest gestelde vragen die wij krijgen: hoe lang moet ik de campagne laten lopen? Mensen denken vaak: hoe langer hoe beter. Dan heb ik meer kans om mensen te bereiken. Maar niets is minder waar.