"Doneer nu en help mij afstuderen! Samen willen we laten zien dat we veel meer zijn dan onze leerstoornissen, en dat onze krachten en talenten boven alles uitstijgen. Jouw steun maakt het verschil."
Ik ben Bruni van den Biggelaar en dit jaar sta ik op het punt af te studeren aan de HKU met mijn korte documentaire "Kun je rekenen? Reken er maar niet op!"
In de korte
"Doneer nu en help mij afstuderen! Samen willen we laten zien dat we veel meer zijn dan onze leerstoornissen, en dat onze krachten en talenten boven alles uitstijgen. Jouw steun maakt het verschil."
Ik ben Bruni van den Biggelaar en dit jaar sta ik op het punt af te studeren aan de HKU met mijn korte documentaire "Kun je rekenen? Reken er maar niet op!"
In de korte documentaire "Kun je rekenen? Reken er maar niet op!" volgen we de maker op haar uitdagende pad met dyscalculie en de zoektocht naar haar unieke talent. Ook gaan we samen met jongeren op creatieve wijze op zoek naar manieren om dyscalculie te visualiseren en dit met de wereld te delen. Deze film belicht doorzettingsvermogen en de kracht om meer te zijn dan onze leerstoornissen.
De documentaire
Deze documentaire werpt een licht op dyscalculie, een vaak over het hoofd geziene rekenstoornis. In plaats van enkel feitelijke informatie te verstrekken, beoogt de film de kijker emotioneel te raken en bewustzijn te creëren. Via cinematografische elementen, zoals doelgerichte beelden en zorgvuldig gekozen muziek, streeft de film naar een diepere ervaring.
Het verhaal van de maakster vormt de rode draad, waarin ze aantoont dat dyscalculie meer omvat dan een rekenstoornis. Ondanks de uitdagingen op het gebied van rekenen en leren, willen we laten zien dat er ruimte is voor groei. In gesprek met andere jongeren met dyscalculie verkennen we op creatieve wijze de visuele representatie van deze leerstoornis. Hierbij belichten we niet alleen de complexiteit van dyscalculie, maar richten we ons ook specifiek op de obstakels rondom het verplichte rekenexamen voor MBO’ers. Door de kracht van creativiteit te benutten, streven we ernaar niet alleen bewustzijn te creëren over dyscalculie, maar ook inspiratie te bieden en de veerkracht van deze jongeren te tonen.
Motivatie
Veel mensen in Nederland zijn bekend met dyslexie, maar dyscalculie blijft vaak onderbelicht. Dyscalculie, een rekenstoornis, kan het dagelijkse leven van sommige mensen flink ontregelen. Mijn eigen rekenproblemen begonnen al op de basisschool. Als kind voelde ik me onbegrepen door mijn docenten en worstelde ik met gevoelens van onzekerheid en zelfs onwetendheid. Destijds werd ik niet getest op dyscalculie, en het gebrek aan begrip van zowel docenten als mijn omgeving maakte de situatie extra moeilijk. Tot op de dag van vandaag is er nog steeds weinig bekend over dyscalculie, en daarom wil ik hier verandering in brengen.
Doel
Het doel van deze film is om dyscalculie, een vaak onbegrepen rekenstoornis, op een emotionele en creatieve manier te belichten. Met mijn persoonlijke verhaal en de ervaringen van andere jongeren wil ik niet alleen bewustzijn creëren, maar ook inspireren en de veerkracht van degenen met dyscalculie tonen. We willen laten zien dat dyscalculie meer is dan een leerstoornis en samen met jongeren op zoek gaan naar creatieve manieren om het publiek te laten begrijpen wat dyscalculie echt inhoudt.
Campagnedoel
Samen willen we krachtig aantonen dat we boven onze leerstoornissen uitstijgen. Zou jij ons willen helpen om deze indrukwekkende documentaire tot stand te brengen? Jouw bijdrage voor het bekostigen van apparatuur, catering en reiskosten voor onze crew is van onschatbare waarde. Doe nu een donatie en draag bij aan dit inspirerende verhaal.
Ik kan het! Maar kan ik rekenen op jou!
Nieuwste donaties
Een donateur
15-04-2024 14:53Heel goed dat dyscalculie én degenen die door deze leerstoornis belemmeringen ondervinden aandacht krijgen!
Monica
11-04-2024 20:39Ik steun dit project omdat ik hoop dat veel mensen kennis van dyscalculie gaan krijgen en beseffen hoe groot de impact op je leven is.
Maria Siemerink
11-04-2024 18:36Dit verdient extra aandacht.